Céges ügyek intézése e-hiteles cégkivonattal

Céges ügyek intézése e-hiteles cégkivonattal

A cégkivonat fontosságával minden cégtulajdonos, cégvezető tisztában van, rengeteg különböző ügyintézéshez, szerződéskötéshez szükség van valamilyen típusú cégkivonatra. Amíg korábban az ügyintézésekhez vagy papír alapú, vagy pdf formátumú cégkivonatot használtunk általában, addig ma már online ügyintézés esetén gyakran e-hiteles cégkivonatra van szükség.

Az e-hiteles cégkivonat egy speciális, es3-as formátumú elektronikus dokumentumot jelent. Az es3-as fájlok megnyitásához egy e-Szignó nevű, ingyenesen letölthető programra van szükség. Mivel speciális program kell hozzá, ezért nem minden ügyintés során fogadják el, ha viszont elfogadják, akkor ki lehet használni az e-hiteles cégkivonat előnyeit.

Az e-hiteles cégkivonat hitelesítési szintje magasabb, mint a hagyományos hiteles cégkivonaté. Mindkettő elektronikus dokumentum, de az e-hiteles cégkivonat a magasabb hitelesítést egy elektronikus aláírásnak köszönheti. Az elektronikus aláírás gyakorlatilag a hagyományos aláírás digitális megfelelője. Egy kriptográfiai eljárás, amivel igazolni lehet, hogy az adott dokumentumot ki hitelesítette, ki „írta alá”. Cégkivonat esetén ez azt jelenti, hogy ellenőrizni lehet, hogy az e-hiteles cégkivonatot ki hitelesítette, ez pedig biztosítja az adatok valódiságát.

Az e-hiteles cégkivonatot azért használjuk tehát egyre gyakrabban, mert online ügyintézés esetén magasabb hitelesítést jelent, mint a hagyományos hiteles cégkivonat. Nagyon fontos megjegyezni viszont, hogy csak online ügyintézésre alkalmas a dokumentum, mivel kinyomtatva nem ellenőrizhető az elektronikus aláírás.